Jitka Ř., Praha

12.10.2016 14:30

Porod beru jako velmi zásadní, ne-li nejzásadnější okamžik ve svém životě a nechtěla jsem jej prožít sam, ztracená v cizím neosobním prostředí, mezi lékaři, kteří by můj stav vnímali jako diagnózu. Proto jsem se rozhodla oslovit dulu a jsem moc ráda, že to byla právě Zuzka.

Protože jsem si věkově blízké, už od začátku jsem ji brala spíš jako přítelkyni, se kterou mohu cokoli přirozeně probrat. Výborně mě připravila nejen na porod, ale i na příchod miminka, doporučila mi knížky a docházela k nám domů v průběhu šestinedělí. Díky ní jsme s manželem do porodnice jeli ne se strachem, ale v dobré náladě a já byla klidná, vyrovnaná a přirozeně jsem se naladila na celý průběh porodu. Vinohrady umožňují mít na sále partnera i dulu, čehož jsme samozřejmě využili, oba se skvěle doplňovali, Zuzka mi moc pomáhala v otevírací fázi – hlavně s dýcháním, a já mohla v klidu poslouchat své tělo a nechat vše hladce plynout. Finále nakonec přišlo až nečekaně rychle, Ema se narodila naprosto přirozeně, bez podpůrných prostředků a stresu.

Byl to pro nás pro všechny úžasný zážitek, jsme Zuzce moc vděční, že nám jej umožnila prožít a pomohla nám vstoupit do nové etapy života. Věřím, že zůstaneme nadále v kontaktu a já se na ni budu moci obrátit i do budoucna.

Jitka Římánková, Praha