Lenka B., Praha

29.03.2018 15:48

Přála jsem si hezký a přirozený porod. S manželem jsme se domluvili, že se na přítomnost u porodu necítí, a tak jsem věděla, že budu potřebovat pomoc někoho jiného. Abych to na sále měla snazší o přítomnost blízké osoby. Asi tři lidi mě nasměrovali na Zuzku, a tak jsem s ní sešla. Zuzka mi byla hned sympatická, cítila jsem se s ní hezky, nebála jsem se jí na cokoli zeptat a ona mi ochotně se vším poradila. Před porodem jsme se sešly jen párkrát, ale za tu dobu mě toho spoustu předala a navázaly jsme přátelský vztah. Mohla jsem jí navíc kdykoliv zavolat nebo napsat o radu. 
Porod nakonec proběhl s manželem, který mezitím rozhodnutí přehodnotil na to, že se uvidí, jak se situace bude vyvíjet a pak zůstal až do konce. Nicméně ten pocit, že kdybych chtěla, Zuzka přijde na pomoc, byl pro mě hodně důležitý, byla jsem díky tomu klidnější. 
Kdy jsem jí ale potřebovala a neozvala se jí, bylo po porodu. V porodnici na mě tlačily s rozkojením, protože miminko mělo hlad a já místo, abych zavolala své laktačníporadkyni Zuzce, poslouchala rady personálu. Až mi Zuzka musela zavolat sama. Když zjistila jak se věci mají, nejenže mi radila po telefonu a opravdu po mě chtěla zpětnou vazbu, jak se mi dál daří, ale sama od sebe přijela do porodnice 60 kilometrů za Prahou, aby mi pomohla. Nikdy nezapomenu na ten okamžik, když se objevila ve dveřích nemocničního pokoje. Přišla bez pozvání, ale jako na zavolanou. Bylo to jako pohlazení po duši. Její pomoc jsem opravdu potřebovala, ale zapomněla si o ni říct! Když odcházela, byla jsem mnohem klidnější a mnohem víc jsem si v kojení důvěřovala. To jak mi v tu pravou chvíli pomohla, nejde vyjádřit slovy ani zaplatit penězi. Dny po porodu byly pro mě náročné a ona mě tolik podpořila. I v tom, že mému manželovi promluvila do duše, aby se uvědomil, že budu-li v pohodě já, bude i dítě, a že na tom má pracovat a důvěřovat mi jako mámě. Ještě jsem si ji pozvala pak domů, aby mi ukázala šátkování a poradila s péčí o miminko. Ráda bych s ní zůstala v kontaktu i nadále, vážím si jí jako člověka. Jako dula je na svém místě. Jsem jí vděčná a ze srdce jí děkuji. A všem maminkám doporučuji. A nezapomeňte být samy aktivní, jako jsem zapomněla já.