Zuzka H., Neratovice

15.07.2015 12:23

 

Na svůj první porod jsem se velice pečlivě připravovala a brzy mi bylo jasné, jakou formu zvolím. Porod v poklidnější porodnici ve společnosti podporujících osob, které  mi pomohou zvládnout to velké neznámo. Pro příchod svého prvního miminka jsem chtěla využít všech možností, které by mohly pomoci porod co nejvíce usnadnit a bezpečně zvládnout, a tak jsem si přála kromě přítele a porodní asistentky ještě přítomnost duly. Ukázalo se, že najít někoho pro prázdninové měsíce je dost velký problém. Naštěstí mi osud přivedl do cesty Zuzku.
Pro tuto mladou maminku nic nebyl problém a její nadšení pro přirozený přístup a pozitivní naladění mi přineslo silný pocit úlevy a klidu. Na našich setkáních jsme si vždy skvěle popovídaly, ladily můj porodní plán a řešily mé otázky. Zuzka je jedna z osob, díky které bylo mé těhotenství časem prožitým bez zdravotních problémů, beze strachu, v míru a příjemném očekávání. Hlavně ve dnech před porodem mi bylo velkou útěchou, že Zuzka tu pro mě kdykoliv je, měla jsem to stále na mysli a to minimalizovalo můj stres.

Porod v Neratovicích proběhl velmi dobře, i když to byl mnohem intenzivnější zážitek, než jsem si představovala :). Ale byla jsem obklopena úžasnými lidmi (ještě přítelem a báječnou porodní asistentkou Jarkou Karbusovou), se kterými jsem se cítila bezpečně a kteří mi pomáhali co nejvíc, jak bylo v jejich silách. Zuzka byla plná energie a připravená mi pomáhat po celých 17 hodin, nebyla na ní znát žádná únava z probdělé noci. Skvěle mi pomáhala zvládnout bolest, její masáže byly opravdu k nezaplacení. Vždy byla v obraze o tom, co se zrovna děje a dokázala mě podpořit, pamatuji si na pár slov a informací, které mi pomáhaly jít dál a mobilizovat síly, i když vyčerpání už bylo velké. Viděla jsem, že hranice mezi tím, kdy žena zvládá porod vlastními silami a kdy to vzdá a odevzdá se do rukou lékařům, kteří stále čekají poblíž, může být dost tenká. Pro maminku a miminko je samozřejmě jednoznačně bezpečnější a krásnější ta první možnost a Zuzka má veliký podíl na tom, že se tak v mém případě stalo.  Sama jsem bez jakýchkoliv medikamentů porodila své miminko, které příchod na svět zvládlo tak nějak samozřejmě a věřím, že bez jakýchkoliv traumat. Byla to pro mě jedna z nejsilnějších věcí v mém životě, která dost posílila mé ženské sebevědomí. Takže shrnuto: Zuzka, to je sympatická svěží dula, která se vyznačuje rysy, jako energie, flexibilita, znalosti a schopnosti, nadšení pro věc, s ní přistupujete k porodu jako k silnému hlubokému zážitku, ne jako k drastické bolestivé události.